loading...

آسمان آ بی

نشر مطالب علمی، تاریخی ، ادبی وفرهنگی

بازدید : 361
جمعه 22 آبان 1399 زمان : 4:38

یکشنبه ۱۸ عقرب ۱۳۹۹ خورشیدی برابر با ۸ نومبر ۲۰۲۰ میلادی

اخباراریائی: کلورادو اسپرینگز: خروج نیروهای آمریکایی

به اقدامات طالبان وابسته است

---------------------------

یک رسانه آمریکایی نوشت که حملات طالبان در ۳ ماه اخیر افزایش یافته و خروج کامل نیروهای آمریکایی

به اقدامات این گروه وابسته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از «کلورادو اسپرینگز»، همزمان با جریان داشتن مذاکرات صلح افغانستان حملات طالبان در سراسر این کشور تشدید شده و سطح خشونت‌ها در افغانستان در سه ماه اخیر 50 درصد افزایش یافته است.

این رسانه نوشت که مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان به تعهدات طالبان در توافقنامه امضا شده با آمریکا وابسته است و اگر حملات طالبان کاهش نیابد برنامه خروج کامل نیروهای آمریکایی و میزان و دامنه کمک‌های مالی واشنگتن به دولت آینده افغانستان، که ممکن است شامل طالبان نیز شود، با ابهاماتی روبرو خواهد بود.

این در حالی است که ژنرال «جان دیدریک» فرمانده فرماندهی مشترک انتقال امنیت در افغانستان نیز اخیراً گفت که سطح خشونت‌ها توسط طالبان بسیار بالا است و تشدید حملات این گروه افزایش حملات هوایی آمریکا را در پی خواهد داشت.

وی افزود: براساس توافقنامه با طالبان، از نیروهای امنیتی افغان پشتیبانی خواهیم کرد؛ وقتی خشونت‌ها افزایش یابد حملات هوایی و عملیات‌های ما در حمایت از نیروهای افغان نیز افزایش خواهد یافت.

براساس توافقنامه آمریکا با طالبان همه نیروهای خارجی باید تا ماه می‌سال 2021 خاک افغانستان را ترک کنند اما مقامات نظامی‌آمریکایی بر خروج مبتنی بر شرایط نیروها تاکید دارند.

ژنرال دیدریک: تشدید حملات طالبان افزایش حملات هوایی آمریکا را در پی دارد

یک ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان تاکید کرد که در پی تشدید حملات طالبان، آمریکا حملات هوایی علیه

این گروه را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژنرال «جان دیدریک» فرمانده فرماندهی مشترک انتقال امنیت در افغانستان گفت که سطح خشونت‌ها توسط طالبان بسیار بالا است و تشدید حملات این گروه افزایش حملات هوایی آمریکا را در پی خواهد داشت.

وی افزود: براساس توافقنامه با طالبان، از نیروهای امنیتی افغان پشتیبانی خواهیم کرد؛ وقتی خشونت‌ها افزایش یابد حملات هوایی و عملیات‌های ما در حمایت از نیروهای افغان نیز افزایش خواهد یافت.

این ژنرال ارشد آمریکایی اظهار داشت که خروج «مسئولانه» نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه دارد اما هنوز شمار کافی از این نیروها برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان در این کشور حضور دارند.

پیش از این نیز «سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان بارها از انجام حملات هوایی علیه طالبان خبر داده اما تاکید نموده بود که این حملات در دفاع از نیروهای امنیتی افغان و مطابق با توافقنامه قطر صورت گرفت.

طالبان اما در واکنش به این حملات گفته که آمریکا مناطقی را که جنگ در آن جریان نداشته بمباران کرده است و چنین حملاتی «تخلف علنی و صریح از پیمان دوحه» محسوب می‌شود.

طالبان همچنین هشدار داد که درصورت تکرار این حملات، مسئولیت عواقب آن با طرف آمریکایی است.

------------------------------------

هشدار پنتاگون در باره تضعیف توافق آمریکا و طالبان در افغانستان

به گزارش بی بی سی، پنتاگون با توجه به افزایش موج خشونت‌ها در افغانستان نسبت به تضعیف توافق صلح آمریکا با طالبان هشدار داد.

پنتاگون اعلام کرده که «طالبان تاحدی از خشونت کمک می‌گیرد تا نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را تضعیف کند. با این کار آن‌ها ممکن است بخواهند سربازان آمریکایی را به عقب نشینی تشویق کنند و پس از عقب نشینی شرایط مورد نظر خود را در افغانستان ایجاد کنند».

پنتاگون اعلام کرده که ادامه خشونت از سوی طالبان به گونه‌‌‌ای غیرقابل قبول ممکن است توافق این کشور با طالبان را تضعیف کند.

در همین رابطه بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش خود نوشته که حملات در این کشور در سه ماه گذشته میلادی (از ژوئیه تا سپتامبر) در مقایسه سه ماه قبل آن (آوریل تا ژوئن) ۵۰ درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش این سازمان، بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر ۸۷۶ غیر نظامی‌کشته و یک هزار و ۶۸۵ غیرنظامی‌دیگر زخمی‌شده‌اند.

به گفته این سازمان این رقم در مقایسه با دوره قبلی ۴۳ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در این گزارش به نقل از نیروهای آمریکایی در افغانستان آمده است که تعداد حملات مجموعی آغاز شده توسط طالبان در این سه ماه از اوسط حملات در این فصل بیشتر بوده است و عامل بیشترین تلفات غیرنظامیان در سه ماه گذشته «شورشیان ناشناخته» عنوان شده است.

براساس این گزارش، تلفات ناشی از حملات شورشیان ناشناخته در مقایسه با سه ماه قبل آن ۵۵ درصد و تلفات ناشی از حملات گروه طالبان نیز ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مطالبی دربارۀ صلح طالبان با امریکا و دولت اسلامی جمهوری افغانستان
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی